رئيس مجلس الادارة: نجلاء كمال
رئيس التحرير: محمد أبوزيد
advertisment

البلوجر هدير عبد الرازق: "حاولت انتحر 3 مرات أنا ما غلطتش ارحموني"

رحاب عنتر

الجمعة, 19 يوليو, 2024

08:09 م

كشفت البلوجر هدير عبد الرازق عن محاولاتها المتكررة للانتحار، والتي باءت بالفشل مؤكدة أنها تعاني من اكتئاب حاد بسبب أزمتها الأخيرة، وانتشار فيديو مخل لها مع زوجها السابق.

حيث ظهرت هدير عبد الرازق في بث مباشر عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وأظهرت يدها موضحة آثار محاولتها الانتحار، وأن يدها بدأت تتشافى، وقالت: "حاولت انتحر 3 مرات بطرق مختلفة وأيدي ابتدت تتشافى، كل يوم بيعدي عليا بتمنى فيه الموت، انتوا ما تعرفوش أنا كنت حاسة بإيه، لغاية ما استوقفني موقف من أمي، بعتت لي بوست من صحفي محترم منزل خبر بيقارن فيه بين الموقف اللي اتعرضت له وبين الموقف اللي اتعرضت له الراقصة دينا و منى فاروق وأحمد حسام ميدو، ورد فعل كل واحد فينا و ده اللي فوقني من الاكتئاب".

وتابعت هدير: "أنا ما ينفعش أموت وانا ما أذنبتش وما غلطتش ولا عملت حاجة غلط ولا حرام، ولا خالفت شرع ربنا، وأنا مش ضعيفة عشان استخبى وامشي في الشارع بنقاب 
الفترة اللي فاتت دي كلها كنت ماشية في الشارع بنقاب مش قادره اكشف وشي للناس لدرجة أن فيه ناس كانت بتعرفني من صوتي وبيتكلموا معايا".


وأضافت عبدالرازق: "من المرات اللي حاولت فيها الانتحار اني رميت نفسي من عربية جوزي على الطريق السريع، جسمي كله اتجلط وربنا يعلم الفترة دي بتعدي عليا ازاي ولسه نفسيتي تعبانة".
وأردفت: "و أوعوا تفتكروا اني نفسيًا أحسن حاجة أو اني بقيت كويسة ومش هاممني، لا انا لسه تعبانة وموجوعة جدا ومحروقة على سمعتي وشكلي وجسمي وعلى كل حاجه، سمعتي وسمعة عيلتي وسمعة أهلي واخواتي وأولادهم اللي اتاذوا بسبب الأزمة دي، ولسه ما اتخطتش المشكلة، وتعليقاتكم السلبية بشعة طيب اعمل ايه حاولت انتحر وفشلت قولوا لي عايزيني اعمل ايه".




واختتمت حديثها: "أي حد في يوم وليلة يبقى مكاني وبدون أي إرادة منك، يعني اللي انا كنت فيه ده وحصلي انا ما اتدخلتش فيه عمري ما اتمنيته لنفسي ولا لغيري عشان كده ممكن أي واحدة بقدرة قادر تبقى مكاني".