رئيس مجلس الادارة: نجلاء كمال
رئيس التحرير: محمد أبوزيد
advertisment

”كفاية ظلم كل يوم ناس بتموت وبياخدوا 250 جنيه”... منظمة حفل عصام صاصا تدافع عنه بطريقة وقحة

المصير

الخميس, 30 مايو, 2024

02:51 م

أعلنت منظمة حفل مؤدي المهرجانات عصام صاصا دعمها له بعد الهجوم الذي شنه متابعيه عليه لتقديمه حفلا جديدا في دولة الإمارات والمقرر إقامته يوم 8 يونيو القادم.

جاء ذلك بالتزامن مع ثبوت تعاطيه لمواد مخدرة أثناء حادث الطريق الدائري الذي تسبب في وفاة شاب وتم إحالته جراء ذلك إلى محكمة الجنايات.

وكتبت سارة خليفة منظمة حفل عصام صاصا، عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام": "أتمنى الناس اللي بتحب عصام اللي هما ملايين، تقف جمبه وتدعمه وكفاية ظلم فيه شوية كلنا ومش بستثنى حد بنغلط لو فكرنا بس".

وأضافت: "كل يوم كام حادثة على الدائري وناس بيموتوا اللي سايق بيدفع 250 جنيه وبيمشي، وهقولكوا على حاجة مهمة عصام كان معاه كل اصحابه، لما وقف قالوله امشي وهنقول أي حد فينا ساق قالهم لأ، ولو كان وافق مكنش زمان حد سمع عن الحادثة دي أصلًا بس هو علشان راجل قرر يواجهه فكفاية والله العظيم حرام اللي حصل فيه ده کله".

وفي سياق متصل أعلنت صفحة مسرح the show عن تنظيم حفل غنائي لمؤدي المهرجانات عصام صاصا في دولة الإمارات.

حيث نشرت the show البوستر الدعائي لحفل صاصا والمقرر إقامته يوم 8 يونيه المقبل خلال تواجده في الفترة الحالية في دولة الإمارات بسبب تخوفه من العودة إلى مصر بعد الحادث الذي تسبب في وفاة شخص على الطريق الدائري.

ويذكر أن، انتشر تسجيل صوتي لمكالمة دارت بين مؤدي المهرجانات عصام صاصا و المحامي علي فايز محامي الشاب المتوفى على الطريق الدائري بعد أن دهسه صاصا بسيارته ومجموعة من الأشخاص، لمحاولة التوصل لاتفاق للتصالح مع أهل المجني عليه، في جنحة القتل الخطأ المتهم بها عصام صاصا.

قال عصام صاصا خلال التسجيل الصوتي إنه يرغب في إرضاء أهل المتوفى ومتكفل بجميع مصاريفهم حتي آخر يوم في حياته، وتابع قائلاً: "أنا مش خايف من أي حاجة في الدنيا غير إني عاوز أراضي الناس أهل الشاب اللي اتوفى على الدائري، وأنا راضي بحكم ربنا حتى لو جابلي إعدام، وأنا لو أخدت يوم أو سنة أو حتى 10 سنين، الناس دي هتكون في رقبتي ليوم الدين".