رئيس مجلس الادارة: نجلاء كمال
رئيس التحرير: محمد أبوزيد
advertisment

زوجة عصام صاصا تكشف تفاصيل عن قضيته في أول ظهور لها

المصير

الثلاثاء, 14 مايو, 2024

10:45 ص

كشفت جهاد أحمد زوجة مؤدي المهرجانات عصام صاصا، عن الحالة النفسية التي تمر بها الأسرة بسبب الحادث الأليم، مشيرة إلى أن زوجها وقع توكيلًا للدكتور محمد حمودة للدفاع عنه في قضية القتل الخطأ بسبب دهسه مواطن أثناء قيادة السيارة على الطريق الدائري.

وظهرت زوجة مؤدي المهرجانات عصام صاصا، من خلال مقطع فيديو لها عبر حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام من خلال خاصية الاأستوري، وقالت: "عاملين ايه.. عارفه إنكم مستنين مننا أي رد.. بس احنا تعبانين قوي ومش قادرين إننا نرد علشان فيه موضوع مهم عاوزه أقولكم عليه وهو ضروري".

وأضافت جهاد: "عصام من 3 أيام عمل توكيل للدكتور محمد حمودة.. وأي حد عاوز عصام في القضية بتاعته.. حد عاوز يشهد عاوز يقول أي حاجة عن الحادثة.. لأننا مش بنرد على أي رسايل.. ولازم حضرتكم تبقوا عارفين ان المحامي بتاعنا اسمه دكتور محمد حمودة".

وتابعت جهاد: "وهو اللي ماسك قضية عصام.. وهو اللي ليه الحق إنه يعرف أي تفصيلة عن الحادث.. واحنا ملناش دعوة بأي حد بيقول إنه ماسك قضية عصام.. وهو الوكيل الوحيد في قضية عصام طه".

وكان مطرب المهرجانات عصام صاصا، قد تسبب في وفاة شخص يدعى أحمد مفتاح يبلغ من العمر 40 سنة، وذلك بعد دهسه أعلى دائري المنيب يوم الاثنين الماضي الموافق 6 مايو الجاري، وألقت الأجهزة الأمنية القبض على عصام صاصا، وذلك بعدما تلقت المديرية بلاغا من مستشفى الهرم بوصول جثة هامدة لشخص جراء حادث تصادم أعلى الطريق الدائري، وعلى الفور تم اتخاذ الإجراءات اللازمة.