رئيس مجلس الادارة: نجلاء كمال
رئيس التحرير: محمد أبوزيد
advertisment

"لو نصاب كان باع كل حاجة لنفسه".. رضوى الشربيني تعتذر ل شقيق شيرين عبد الوهاب

رحاب عنتر

الثلاثاء, 9 يوليو, 2024

10:00 ص

وجهت الإعلامية رضوى الشربيني رسالة اعتذار ل محمد عبد الوهاب شقيق الفنانة شيرين عبد الوهاب، وذلك عقب دفاعها عن الفنان حسام حبيب، واتهامها ل محمد عبد الوهاب بعدة أمور وأهمها أنه تسبب في أذى شقيقته، بالافصاح عن تعاطيها موادة مخدرة.


وقالت رضوى الشربيني في لايف عبر حسابها الرسمي على موقع موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، : "أنا هاجمت أخو شيرين في برنامجي وكنت بدافع عن حسام حبيب، أنا آسفة واللي يغلط يعتذر، لو أخوها نصاب وكان معاه توكيل لما شيرين دخلت المستشفى ما بعش لنفسه كل حاجة ومحجرش عليها ومعملش اللي أنت عملته ليه؟".

وتابعت الشربيني مؤكدة أن الإهانات التي تعرض لها حسام حبيب من قبل شيرين تمنعه من العودة لها مرة أخر، قائلة: "من حقك تمشي من أي علاقة ما تعجبكش بس امشي بشياكة وبعدين حد ضربك على إيدك، أنا سمعتها في مداخلة بتقول لما تشوفوا حسام تبولوا على وشه، كملت ليه يا معلم، حد ضربك على إيدك؟ أنا مش راجل ولو حد طلع في برنامج يقول كده لو في عيش وملح بينه وبينه أقل واجب هسكت من غير قضية سب وقذف".
واختتمت رضوى الشربيني حديثها، قائلة: "لما تقول أصلي بحبها، فيه حد بيحب واحدة يسلمها للأموال العامة، قول الكلام ده في النيابة علشان تدافع عن نفسك، مش على الملأ، بيقول في التسجيل الصوتي إذا كنت أنا واخد 5 آلاف دولار، فهي جيباهم منين؟ نشوف الأموال العامة هتعمل إيه معاها.. هل ده يعقل؟".