رئيس مجلس الادارة: نجلاء كمال
رئيس التحرير: محمد أبوزيد
advertisment

”نفسي أوصل صوته لكل الناس”.. محمد أنور يساعد صحفيا فلسطينيا في جمع تبرعات

المصير

الأحد, 23 يونيو, 2024

11:32 ص

تعهد الفنان محمد أنور بتقديم المساعدة لصحفي فلسطيني، وإيصال صوته لمتابعيه بعد طلب الأخير مساعدة مادية، بسبب ارتفاع أسعار البضائع، بالإضافة إلى وجود صعوبة في دخول المساعدات إلى أهالي قطاع غزة.

شارك محمد أنور، صورا للمحادثة التي جمعته بالصحفي الفلسطيني، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام»، محاولة منه لتوصيل صوت الشعب الفلسطيني إلى الشعب المصري، وعلق: «دا الصحفي عودة عودة صحفي فلسطيني من غزة، كلمني أنه نفسه أوصل صوته للناس في مصر يمكن ربنا يجعلنا سبب في رفع بعض المعاناة عن أخواتنا في فلسطين، لأنه مهما نقدم من مساعدات مستحيل يبقي أي شئ قدام أنهم بيقدموا أرواحهم فداء لتحرير بلادهم».

وتابع أنور: «و بيقول أنهم مش محتاجين مساعدات عينيه لأنها مش بتوصل هما محتاجين فلوس لأن البضاعة موجوده بس غالية جدا علي الناس، أنا كلمته في التليفون وفهمت منه كل حاجه، واستأذنته أني انزل جزء من الشات اللي بينا وفيه فويس فالاخر هو بيوضح فيه كل حاجة».

واختتم حديثه: «طلب بس من الناس اللي في السوشيال ميديا انهم لو حابين يتأكدو هحط الأكونت بتاعه هنا وهل إرسال فلوس مش بضاعة عن طريق شخص مش مؤسسة ده شئ قانوني ولا لا و يا رب يطلع قانوني، ونفسي حد أو مؤسسه كبيره تتبني الموضوع ده وتتواصل معاه، تحيا فلسطين وربنا ينصرهم على العدو الصهيوني».