رئيس مجلس الادارة: نجلاء كمال
رئيس التحرير: محمد أبوزيد
advertisment

”المرضى عايشين بيننا في أمان”.. ماجدة خير الله تدعم عمرو دياب بعد صفعه لأحد معجبيه

المصير

الأحد, 9 يونيو, 2024

08:57 ص

أعلنت الناقدة ماجدة خير الله دعمها للفنان عمرو دياب في أزمته الأخيرة بعد صفعه لشخص في حفل زفاف نجل المنتج محمد السعدي عندما طلب الأخير التقاط صورة معه.

حيث هاجمت ماجدة خير الله هذا الشخص عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك مؤكدة أنه تجاوز حدوده عندما شد عمرو دياب من البدلة معربة عن انزعاجها من هذا التصرف.

كما اتهمت خير الله كل من هاجم الهضبة بالمرضى النفسيين وكتبت عبر فيسبوك قائلة: "عشان تتأكد ان المرضي يعيشون بيننا في أمان، هتلاقي ناس بتدافع عن الشخص المتجاوز، وتقولك ده ماعملش حاجه، ده شده من البدله فقط!! تخيل كده انت داخل مكان عام وواحد بكل سفالة سمح لنفسه يمد ايده ويشدك من البدله، او القميص او الجلابية، او حتي يمد ايده بأي شكل، هتنتظر قد ايه ، عشان تنزعج؟؟".

وتفاعل متابعو ماجدة خير الله عبر فيسبوك وعلق أحدهم مؤكدًا تجاوز عمرو دياب حدود القيم الإنسانية قائلًا: "ما هو فيه مثل بيقول سكتناله دخل بحماره يا أستاذة، كل تجاوز ليه يلاقي الدراويش تزمر وقائع ورا بعض من اول البنت ال بتصورله... والسواق، ولا ياض يا اهبل... لزق مهندس الصوت وصولًا للقلم، مش عارفة الناس دي بتروح تتصور مع الاشكال دي ليه هتفتخر بأيه".

وعلقت أخرى: "دا مبرر يعني للضرب بالقلم! والله هو دا المنطق الغريب فعلاً".

وتعاطف متابع ثالث مع عمرو دياب رافضًا طريقة انفعاله قائلاً: "ايوه انا تخيلت نفسى لقيت انى رد فعلى هنفعل جدا هزق ايده بعنف هزقه فى كتفه جامد هزعق له هغضب انما استحاله ألسعه قلم على وشه".